Karibu Tanzania





















Så er vi langt om længe ankommet til Tanzania efter en lang rejse fra København! Hvor er det vildt endelig at være hér og vide, at mit hjem nu ikke er i Danmark, men i Afrika indtil jul.

Børnehjemmet jeg skal arbejde på hedder ‘Peter’s House’ og ligger lidt udenfor centrum i Sumbawanga. Her er ca. 35 børn og, hvor ér de søde og imødekommende. Dagen vi ankom var for mig fyldt med en hel del tanker, der gik i hver sin retning og en masse nye indtryk, selvfølgelig. Tanker om, om det nu også er det helt rigtige sted for mig at være, og om jeg kommer til at passe ind på børnehjemmet og føle mig tilstrækkelig. Men lige da vi steg ud af bilen, den dag vi ankom, kom de første børn allerede løbende og smilede stort og hjerteligt. Jeg må indrømme, at der kom lidt tårer frem, da vi mødte synet af dem. Faktisk blev det for mig, et bevis på, at jeg nok egentlig er endt det helt rigtige sted! Ninamshukuru Mungu (Jeg takker Gud). Det er fantastisk at kunne tro og stole trygt på, at Gud har en hånd med i spillet - også her så langt hjemmefra. 😊

Huset jeg bor i, er et hus lavet til os volontørere og ligger lige ved siden af børnehjemmet. Her er så hyggeligt og jeg kan kun forestille mig, at det hurtigt bliver et trygt sted at være - det tegner så godt. Det har alt i alt været nogle gode og oplevelsesrige førstedage med b.la. Swahili-undervisning (man skal godt nok hænge i...), tid til at lære børnene og mine kære medvolontørere bedre at kende. 

Kommentarer

Populære opslag